מתי יש צורך לבצע בדיקת קולפוסקופיה?

בדיקת קולפוסקופיה היא שקיפות צוואר הרחם. בדיקה אשר נועדה לבחון שלושה אזורים באיבר המין הנשי: שפות הפות, צוואר הרחם והנרתיק. הבדיקה מאפשרת לבחון את האזורים האלו ולהבין האם יש חשש לסרטן. הבדיקה בדרך כלל מתבצעת לאחר שהתגלו ממצאים חשודים בבדיקות מסוג שונה ומקדים כגון: בדיקת PAP. 

מהי בדיקת קולפוסקופיה?

כך מוסר לנו ד"ר נדב משען: בדיקת קולפוסקופיה היא מדויקת מאוד, היא מאפשרת לרופא להגדיל את המקום שנבדק פי שניים – פי 60 מגודלו הרגיל של הבדיקה. היא מספקת לרופא אפשרויות מצוינות לבדיקה ואבחון דקדקניים במיוחד. כדי להפוך את הבדיקה לאפילו מדויקת עוד יותר, משתמש הרופא בחומרים כגון: חומצה אצטית או תמיסת יוד כדי להבליט את הממצאים.
וזה המקום לציין: לא כל ממצא חשוד שנמצא בבדיקה מקדימה יוכיח את עצמו כממצא סרטני.

מה הכוונה באפשרות של "אזעקת שווא" בכל הקשור לבדיקה מקדימה?

ישנם המון מקרים בהם היה חשש או חשד מספק בבדיקה, שהעלה את הצורך בבדיקת קולפוסקופיה, והבדיקה למעשה מפריחה את הממצאים: יש מקרים בהם הממצאים קיימים אך אינם מזיקים. 

אילו הכנות יש לבצע לפני בדיקת קולפוסקופיה?

אין כל צורך בהכנות מיוחדות, הבדיקה נעשית, ברוב המקרים, בהרדמה מקומית בלבד. הבדיקה תתבצע לאחר סיום המחזור (הדימום הווסתי) ובמקרים של דלקת או זיהום בנרתיק היא תעשה בתום הטיפול התרופתי.
הכנה מסוימת קורת בימים שלפני הבדיקה בהם יש לספק לרופא תמונת מצב מלאה של מצבך הבריאותי שיכלול את הפרמטרים הבאים: מספר ההריונות, מועד קבלת הווסת האחרונה וכו'. 

האם קיימות תופעות לוואי לאחר הבדיקה?

בעשרת הימים הראשונים שיגיעו לאחר הבדיקה יתכן שיופיעו דימומים (בעיקר אם נלקחה רקמה לבדיקה), גם כאבי דמוי מחזור עלולים להופיע שעות אחדות לאחר הבדיקה ויעלמו מעצמם.
אם מופיעות תופעות לוואי כגון: התכווצויות, כאבים בלתי פוסקים או הפרשות שריחן רע – יש להתייעץ עם הרופא. 

דוקטור נדב משען – מומחה ברפואת נשים

מנהל הכירורגיה הלפרוסקופית במחלקה לגינקולוגיה אונקולוגית בבית החולים ליס, מרכז רפואי תל אביב, איכילוב. כאן בשביל לספק לך מגוון שירותים בתחום כגון: ייעוץ ואבחון בסרטן הרחם, שחלות, ערייה ועוד. 

לעוד פרטים מומלץ להיכנס לאתר של דוקטור נדב משען

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

הדברה זה מזיקיס

מה הוא הזמן הנכון לבצע הדברה? ג'וקים, נמלים, יתושים – כל כך הרבה מזיקים שונים יש באביב-קיץ הישראלי ואתם תוהים לעצמכם – איך אפשר קצת

קרא עוד »
השלבים להקמת חדר נקי

חדר נקי הוא מונח מאוד כולל ויש צורך לפשטו. החדר הנקי משמש כעזרה חשובה מאוד לעולם הרפואה, המזון, החלל, האופטיקה ועוד. ישנם שלבים להקמת החדר

קרא עוד »
דילוג לתוכן