מילוי כריות נוי – מדריך עשה זאת בעצמך

חשיבות מילוי הכריות

מאחר וחלל הסלון הוא המקום המרכזי ביותר בבית יש חשיבות מאוד גדולה לאיכות פינת הישיבה על מנת לספק את כל הנוחות האופטימלית לישיבה ממושכת ומהנה לכל בני הבית. אחת הפעולות החשובות שיש לקחת בחשבון כשאנחנו מעוניינים לשמור על איכות הספה שלנו לאורך זמן, הוא לדאוג לביצוע מילוי כריות שימשיכו לספק עבורנו את הנוחות המעולה בעת השימוש בספה.

כל כריות הספה מלאות בספוג וחומרים שונים בדרגות קשיחות שונות שמשפיעים על נוחות הספה. חלק מאיתנו יעדיפו ספה יותר קשיחה וחלקנו יעדיפו ספה יותר רכה. יש פערים בנוחות שנוצרים כתוצאה מבלאי בספה ומובילים לקרעים והתפוררות החומר, אך הם יאלצו אותנו להביא את הספה לתיקון. 

באילו מצבים נבצע מילוי כריות?

באופן כללי מילוי כריות מתבצע כשגרה ופחות במקרים של מקרה חירום שקרה לספה. ישנם מקרים כמו למשל קרעים גסים בספה שדורשים תפירה מורכבת כמו במרפדיית קפיטונאז', כאשר תוך כדי העבודה לתיקון הקרע, מומלץ לבצע על הדרך מילוי כריות. זאת משום שהספה כבר קרועה ולכן מדובר בהזדמנות טובה לטפל בהכל. בכל מקרה, המצבים המרכזיים בהם רצוי לבצע מילוי כריות הם:

שקיעת כריות: שימוש ממושך בספה על פני מספר שנים מוביל לכך שלעיתים ייווצרו שקעים בכריות הספה. משמע, רואים מעיין שקע בכריות הספה שאינו חוזר למצבו הקודם, אלא נשאר באותה פוזיציה לאחר שקמים מהכרית. לרוב, מדובר בבלאי שמקורו הוא המילוי שאיבד מאיכותו עקב ישיבה ממושכת עליו והוביל לכך שאין למילוי כוח להרים את כרית הספה ולהחזירה למצב הקודם שלה.

במקרה כזה, מומלץ מאוד לבצע מילוי של הכריות באופן יסודי תוך שימוש בחומר מילוי איכותי ועמיד שישרת אותנו למשך שנים ארוכות מבלי צורך להחליפו בשנית לאחר תקופה קצרה. ככל שנשים יותר לב לכריות הספה ולשקעים שנוצרים בה, כך מורכבות העבודה וחומרי המילוי בהם נשתמש, תהיה קטנה יותר וכמובן שכפועל יוצא מכך, גם העלות הכספית תהיה נמוכה יותר בעת תיקון הספות.

ריפוד ספה: אחד הפעולות השכיחות שיובילו לכך שנבצע מילוי של הכריות הוא כאשר נבצע ריפוד ספה שמתרחש כשאנחנו מבחינים בבלאי בריפוד הספה שבלתי ניתן לתיקון כמו קרעים, התפוררות או כתמים. 

מה חשוב לדעת טרם קניית המילוי לכריות?

לפני שנלך לקנות את המילוי חשוב למדוד את האורך והרוחב של הכרית/הכריות ולהוסיף  2-3 ס”מ יותר מגודל הציפית שברשותנו, מכמה סיבות: קודם כל כדי להבטיח שהמילוי יכסה את כל הקצוות בכרית, גם כי המילוי עצמו מתכווץ כשדוחסים אותו וגם כי המילוי עצמו קטן עם הזמן. 

בין הסוגים של מילוי הכריות ניתן למצוא:

-פתיתי ספוג: מדובר בספוג שעבר תהליך חיתוך בעזרת מכונות בעלות טכנולוגיה המתאימה במיוחד לספוג שמפיקה ממנו בסוף התהליך פתיתים רכים.

-אקרילן/הולופיל/הוליפייבר: חומר רך מאוד דמוי צמר גפן. החומר עובר חיתוך מתאים לכריות מילוי בכדי להתאים את צורתו לכרית.

אמנם, השילוב הטוב ביותר הוא של פתיתי ספוג עם אקרילן שמעניק נפח ונוחות לאורך זמן. בנוסף, רוב החומרים שמהם מייצרים מילוי לכריות מורידים מנפחם לאורך הזמן. בשילוב פתיתי ספוג ואקרילן, הירידה בנפח היא מינימלית בהשוואה לחומרים אחרים.

מהם המחירים של מילוי כריות?

לרוב המחירים משתנים בהתאם לגודל הכרית שנרצה, סוג המילוי וכמות הכריות. המחירים נעים בדרך כלל בין 20 ₪ ועד 80 ₪ למילוי עבור כרית גדולה של 80X80 סנטימטר. רצוי לבצע סקר שוק בחנויות המיועדות לכך ולבדוק איזה סוג מילוי נעדיף.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן