אקס בוקס או סוני – באנו לעשות לכם סדר

שתי חברות הענק האלה מנסות עוד פעם להיכנס אליכם אל הסלון, ולכם נשאר להתלבט רק ביניהן ולפתוח לגמרי את הארנק. באיזה קונסולה באמת כדאי לכם לבחור? בואו נעשה לכם טיפה סדר. נתחיל במראה החיצוני. כמו שאתם יודעים, זה מקרר – Xbox מול הנתב האלחוטי – הפלייסטיישן. ברשת רצות מלא בדיחות מצחיקות על המראה של של הקונסולות, אבל מבחינתנו שתיהן נראות לגמרי בסדר. מה שכן, חשוב לקחת בחשבון שהפלייסטיישן גבוה מאוד והוא בולט ממש אל העין כאשר שמים אותו במצב אנכי, ול-Xbox אין שום צד שהוא צר מספיק בשביל להיכנס אל מדפים צרים בתוך שידות הטלוויזיה, וזה כבר יכול ממש לבאס. אתם תוכלו כמובן להזמין במהירות וביעילות דרך אתר סמארטליקס, גם אקס בוקס וגם סוני לפי בחירתכם כמובן.

החזון של כל אחת מהחברות

עכשיו בואו רגע נדבר על מה שבאמת חשוב, מה שהקונסולות רוצות לעשות. בדור הקודם, פלייסטיישן וגם אקס בוקס היו מאוד דומות מהבחינה של היכולות. אם לא היה לכם איזה שהוא קשר רגשי אל אחת מסדרות המשחקים הבלעדיות, הבחירה שלכם בין שתי המכונות האלה הייתה באמת כאב ראש גדול. אבל הפעם, כל קונסולה מצאה כיוון שונה, וההבדלים שיש ביניהן הן די מהותיים. ה-Xbox החדשה היא כמובן בחירה שהיא שמרנית יותר. מדובר במכונת המשחקים הטובה ביותר אשר מיקרוסופט הוציאה, אבל גם כזאת אשר לא מחדשת לכם הרבה. הממשק הוא עדיין אותו ממשק כמו שהיה בדור הקודם, השלט ממש טיפה שונה. יש לו עוד כפתור במרכז בשביל שיתוף של תכנים, טקסטורה נעימה יותר ומקשים של חצים אשר עוצבו בצורה שהיא טובה יותר. וזה הכול. בסוני הסיפור שונה לחלוטין.

ההבדל בשלטים

תדמיינו שאתם מרגישים לא סתם איזה רטט מוזר בתוך השלט, אלא עוד מימד של מידע על כל מה שבאמת קורה במסך. על הדמות שלכם במשחק יורד גשם בזמן שהיא מחזיקה מטרייה? השלט של סוני יכול לדמות את הרטט של כל הטיפות מים אשר נופלות. ביחד עם הסאונד אשר יוצא מתוך הרמקול שבשלט, החוויה של המשחק הופכת לעשירה יותר. ואם כל זה לא מספיק, יש המון חידושים מרתק גם בתוך שני ההדקים מאחורי השלט. ההדקים מחוברים אל גלגל אשר מזיז בורג, ומפתחי המשחקים יכולים להחליט שמתישהן במשחק הבורג הזה יתחיל להתנגד. ככה ההדק שלכם יכול להפוך אל כבד למדי, או לאלץ אתכם להפעיל את הכוח הממשי שלכם בשביל לייצר סוג של לחיצה שהיא דו-שלבית. זה מעולה במשחקים אשר בהם אתם צריכים למתוח קשתות, או במשחקי פעולה שונים אשר בהם לכל נשק יכולה להיות תחושה של ירי שונה.

ממשקים של אקס בוקס מול סוני

מה לגבי הממשק? אצל אקס בוקס שום דבר לא השתנה. הוא פשוט זהה אל הממשק של הגרסה הקודמת. סוני, לעומת זאת, שינתה לגמרי את הממשק מהקצה אל הקצה. החידוש הכי מעניין מכולם הוא האפשרות להעלות רק בלחיצה של כפתור כרטיסיות תוכן. הכרטיסיות האלה מספרות לכם, למשל, כמה זמן נשאר לכם עד הסוף של השלב, ואם אתם תקועים בשלב כלשהו, תופיע כרטיסייה אשר נותנת לכם רמז לפתרון של השלב. בואו נדבר ממש בקצרה על המשחקים. אם אתם הולכים וקונים היום פלייסטיישן 5 או אקס בוקס חדש, אתם צריכים לקחת בחשבון שכמעט ואין להן משחקים בלעדיים. או, נכון יותר, לסוני יש כמה משחקים בלעדיים, אבל למיקרוסופט בכלל אין .

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן