מה צריך כדי להתקבל לתואר ראשון?

תנאי הקבלה לתואר ראשון נקבעים בכל מסלול בנפרד ומחליטים עליהם לפי ביקוש, תחום הלימודים והחלטות נוספות של ועדה מקצועית. במאמר הבא נסביר מה תנאי הבסיס וכיצד תדעו שאתם עומדים בהם

תואר ראשון יכול להיות נקודת הפתיחה לקריירה מאתגרת ומעניינת באקדמיה. עם זאת, רוב האנשים בוחרים ללמוד תואר ראשון על מנת להגדיל את הסיכוי למצוא עבודה מתגמלת או כדי להשיג את הכישורים הנדרשים על מנת לפתוח עסק. בכל מקרה, מתעוררת לעיתים קרובות השאלה מה בעצם צריך כדי להתקבל לתואר ראשון.

הכל תלוי בשאלה מה תחליטו ללמוד

נתחיל מהסוף: יש הבדל משמעותי בין תנאי הקבלה למסלולים שונים של תואר ראשון. אפילו בתוך אותן אוניברסיטאות או מכללות אפשר לראות את ההבדלים האלה, כי ככל שהמסלול מבוקש יותר – כך תנאי הקבלה מחמירים.

במילים אחרות, תנאי הקבלה לתואר ראשון נקבעים בכל מסלול לימודים בנפרד. בשביל להחליט עליהם, בודקים מה הביקוש לעומת ההיצע ומה צפוי להיות הפער בעתיד. לאחר מכן, מביאים בחשבון את תחום הלימודים ואת ההחלטות של הוועדה המקצועית הפדגוגית. 

כך בונים תמהיל תנאי קבלה שלא רק אמור לסנן בין המועמדים, אלא גם לנבא אחוזי הצלחה במסלולי הלימוד השונים. מבחינת המועמדים, הדגש הוא על בדיקת התנאים מראש.  

רוצים לדעת מה כדאי ללמוד כדי למצוא עבודה בהייטק? >> mish-mish.org.il

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

קורסי סייבר מומלצים

סייבר הוא אחד ממקצועות ההייטק הנחוצים ביותר, מכיוון שכיום הכל פועל דרך הדיגיטל וכל המידע נשמר שם, לכן חשוב מאוד שיהיו מומחי סייבר ברחבי העולם

קרא עוד »
דילוג לתוכן