מה אפשר לעשות עם תואר ראשון?

השתלבות במשרת שכיר בתחום הלימודים, פתיחת עסק כעצמאיים או המשך לתואר שני וקריירה באקדמיה הן רק חלק מהאפשרויות הרלוונטיות עבור בוגרי תואר ראשון. במאמר הבא נציג את האופציות ונסביר כיצד בוחרים ביניהן

תואר ראשון באקדמיה הוא כבר חלק בלתי נפרד מהמסלול שאותו עוברים מאות אלפי ישראלים מדי שנה. על קצה המזלג, ניתן להזכיר את הסטודנטים שנרשמים ללימודי תואר ראשון באוניברסיטאות, מכללות שמוכרות על ידי המועצה הלאומית להשכלה גבוהה ועוד בתי ספר מקצועיים. עם זאת, לא כולם יודעים מה הם יכולים לעשות עם התואר הזה. 

שכיר, עצמאי או המשך הדרך באקדמיה?

מה שאפשר לעשות עם תואר ראשון זה קודם כל לנצל את ההתמחות בתחום לימודים מסוים, על מנת להגיש מועמדות לעבודה כשכירים בחברות הרלוונטיות. שוק העבודה בישראל צמא לבוגרי תואר ראשון מוכשרים, גם אם אין להם ניסיון קודם. לכן, שווה לשקול ללמוד תואר ראשון כדי להשיג יתרון מול דורשי עבודה אחרים.

אפשרות דומה אחרת היא להשתמש במידע שנצבר לאורך התואר על מנת לפתוח עסק. זה רלוונטי לתואר ראשון במנהל עסקים, כלכלה, תקשורת ועוד. כאן, הדגש הוא על עצמאות ועל מימוש עצמי. לשם השוואה, ניתן גם להמשיך לקריירה באקדמיה עם תואר שני ואפילו דוקטורט. 

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

קורסי סייבר מומלצים

סייבר הוא אחד ממקצועות ההייטק הנחוצים ביותר, מכיוון שכיום הכל פועל דרך הדיגיטל וכל המידע נשמר שם, לכן חשוב מאוד שיהיו מומחי סייבר ברחבי העולם

קרא עוד »
דילוג לתוכן