על קומפוסטר ביתי וקומפוסט לגינה

 קומפוסט הוא דרך מצוינת ליצור יש מאין, באמצעות פסולת של פירות וירקות וצמחים למיניהם, ליצור דישון לקרקע. אפשר לעשות קומופסט בכל מיני דרכים ומקומות ואפילו אצלכם בגינה של הבית אם תרצו בכך. יש גם קומפוסטר ביתי שתוכלו לרכוש ולהשתמש בו ביעילות. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

מה זה בכלל קומפוסט?

קומפוסט היא מילה בלועזית למילה דשונת. הכוונה היא לצורה שבה נוצר דשן עבור דישון של קרקע בכדי שתהיה טובה לשתילה ולצמיחה נוספת. כאשר התהליך הוא בעצם טבעי, שפסולת של פירות וירקות מתפרקת והופכת להיות דשן. אותו דשן מתפרק בעצמו ומחלחל לקרקע, זהו תהליך הדישון שהופך את הקרקע להיות בסיס טוב ופורה לצמחים חדשים.

את הפסולת מפרקים חיידקים וחרקים שונים כאשר היא נמצאת באוויר הפתוח. זהו התהליך הטבעי. יש גם תהליך מלאכותי יותר של קומפוסט לגינה שבעצם נוצר באמצעות סיוע של בני האדם. כאשר אנשים המשתמשים בפירות וירקות זורקים את הפסולת שלהם למקום מסוים. כך לדוגמא קליפות של בננה, שאריות של תפוח עץ, חרצנים שונים, קילוף של גזר ועוד, מיועדים לקומפוסט מוצלח.

לקומפוסט אפשר להוסיף גם תולעים אדומות שהן מוסיפות לסיוע בעיכול של הפסולת וכך פולטות חומרים שעוזרים לקומפוסט להיות טוב יותר. יש כאלה שגם מוסיפים לו צואה אנושית, אמנם זה נשמע מוזר, אך ניתן לעשות זאת באמצעות מעקב אחר כללים מסוימים ומתאימים.

קומפוסט בייתי

אם תרצו לעשות קומפוסט ביתי אצלכם בגינה, דעו כי זה לא בעיה וניתן לעשות זאת בצורה פשוטה יחסית. כלי יכול לעזור לכם הוא קומפוסטר שיש מימנו סוגים שונים, שההבדל העיקרי ביניהם הוא כמות הליטרים שכל אחד מהם יכול להכיל. 

בסיכומו של דבר

קומפוסט הוא תהליך טוב שבסופו של דבר משתמש בשאריות של מזון כמו פירות וירקות, בכדי ליצור דישון טבעי ואיכותי לאדמה. ניתן לעשות קומפוסט בכל גינה או חצר בלי בעיה. התהליך יוצר דישון וניתן לעשות זאת גם בצורה יותר מבוקרת, כמו להוסיף תולעים אדומות שעוזרות לעיכול הפסולת. כמו כן, אפשר לקנות קומפסטר אם תרצו לעשות קומפוסט בייתי בגינה. 

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן