מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל?

פייסבוק היא רשת חברתית וגוגל הוא מנוע חיפוש. אז למרות שעל גבי שתי פלטפורמות השיווק הללו ניתן לבצע פרסום דיגיטלי, יש הבדל משמעותי בין הדרך שבה עושים את זה ובין המטרות שאותן מנסים להשיג

פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל נחשבים לשני הכלים המרכזיים בעולם השיווק הדיגיטלי. בין אם מדובר על עסקים שמשקיעים בשיווק דיגיטלי בלבד ובין אם מדובר על חברות גדולות שיש להן גם נוכחות בתקשורת המסורתית, אי אפשר לייצר בולטות בלי לפרסם בפייסבוק ובגוגל. אבל מכאן והלאה, יש גם הבדלים בין הפלטפורמות.

מה ההבדלים בין פרסום בפייסבוק לגוגל?

על מנת שנוכל להסביר את ההבדלים בין שתי הפלטפורמות כערוצי שיווק, נצטרך תחילה להשוות את הרגלי השימוש והצרכים שאתרים אלה עונים לנו עליהם.

פייסבוק היא רשת חברתית. אנשים שמצטרפים אל הרשת החברתית של פייסבוק עושים זאת על מנת לשמור על קשר עם חברים, כדי לראות תמונות ועל מנת להתעדכן בחדשות. לעומת זאת, גוגל הוא מנוע חיפוש. במובן מסוים, גוגל הוא שער הכניסה לאינטרנט – אליו אנשים מגיעים כדי לקבל הפניות לאתרים הסופיים שאותם הם מחפשים.

כמה פעמים נכנסתם לפייסבוק במטרה לקנות משהו, או לבצע מחקר לפני רכישה של מוצר או שירות? כנראה שמעט מאוד פעמים אם בכלל.. נכון? בפייסבוק אנחנו יותר "כבויים" בתור לקוחות ואסטרטגית השיווק ברשת החברתית עובדת בעיקר על עיקרון PUSH – כלומר, אתם מאתרים את הלקוחות שלכם, ופונים אליהם באמצעות הפיד או בבאנרים שמפרסמים את המוצר שלכם. אתם למעשה "דוחפים" את העסק שלכם אל הגולש ומקווים שהפרסומת שלכם תגרום לו לבצע איזושהי פעולה בחזרה – ללחוץ עליכם כדי לקרוא עוד, לחפש על המותג שלכם ברשת, להיכנס לאתר, לבצע רכישה ועוד..

בגוגל לעומת זאת, הלקוחות שלכם הם בדרך כלל אלה שמחפשים אתכם. כלומר, לא בדיוק אתכם, אבל הם אלה שמחפשים את המוצר או השירות אותו אתם מציעים. אסטרטגיה שכזו נקראת בעולם הפרסום PULL מאחר והלקוח הוא זה ש"מושך" אתכם, בניגוד לפרסום בפייסבוק. קיימים גם קמפיינים פרסומיים בשיטת PUSH בגוגל (מודעות גוגל אדס למשל- באנרים בצידי אתרים שונים), אך מה שמייחד את גוגל הוא בעיקר המודעות הממומנות ברשת החיפוש, שעובדות כאמור על פי אסטרטגיית PULL. 

גוגל או פייסבוק - מה עדיף?

 

הפרסום בפייסבוק נשען על פוסטים ועל מודעות, בעוד הפרסום בגוגל הוא קצר וממוקד. כמו כן, בגוגל ניתן לשלב בין קידום אורגני לבין קידום ממומן. לעומת זאת, בפייסבוק יש בעיקר פוסטים שמשלמים עליהם כדי להשיג בולטות. 

בפייסבוק אתם אלה שצריכים למצוא את הלקוח שלכם על פי תכונות אופי והרגלי שימוש, ולפנות ישירות אליו. בגוגל מהצד השני הלקוח הוא זה שמחפש אתכם ולכן מגיע כבר יותר מוכן לקניה ובעל סיכוי גבוה יותר שיבצע המרה באתר שלכם. 

השיקולים העיקריים שכדאי לכם להתרכז בהחלטה במי לבחור הם בעיקר התקציב (פייסבוק זולה אך לא בהרבה מגוגל), והאם המוצר שלכם הוא כזה שאנשים יחפשו באופן טבעי, או שמדובר בהמצאה חדשה או לא יומיומית שהלקוח אפילו לא יודע שהוא צריך? 

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן