מהן קשריות בבלוטת התריס וכיצד ניתן לבדוק אותן?

בלוטת התריס שלנו היא בלוטה קטנה בצורת פרפר בצוואר. זה החלק שמייצר הורמונים שעוזרים לשלוט בחלקים רבים של חילוף החומרים בגוף, כגון מהירות דופק הלב וקצב שריפת הקלוריות.  נשים נוטות יותר לסבול מבעיה בבלוטת התריס מאשר לגברים. הבעיות הנפוצות ביותר בבלוטת התריס הן תת פעילות כאשר הבלוטה אינה מייצרת מספיק הורמונים או לחילופין היפרתירואידיזם, כאשר היא מייצרת יותר מדי הורמונים.

תסמינים של קשריות בבלוטת התריס

זה יכול להיות קשה לדעת שיש לך חריגה בפעילות בלוטת התריס מכיוון שהתסמינים דומים מאוד לאלה של מצבים אחרים. הם יכולים לכלול:תיאבון גדול מהרגיל, ירידה או עלייה פתאומית במשקל למרות שמירה על תזונה עקבית, דופק מהיר,לא אחיד או דפיקות לב פתאומיות ואפילו שיער דליל. יש תסמינים יותר נדירים המשפיעים על העיניים ואפילו על עור הגוף.

אבחון

בבדיקת דם ניתן לבדוק את רמת הורמון בלוטת התריס יש להיות בקשר עם רופא המשפחה על מנת לקבל הפנייה מתאימה. במקרים מסוימים עשויים גם להמליץ ​​על סריקה של בלוטת התריס באמצעות כמות קטנה של חומר מעקב רדיואקטיבי כדי לראות כיצד בלוטת התריס פועלת. בכל מקרה אין מה לחשוש יותר מידי המון נשים חיות עם זה, ברגע שאובחן בזכות כדורים ויטמינים מאזנים את כמות ההורמונים כך עד מאה ועשרים.

אל תפספסו >> papi.org.il

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

הדברה זה מזיקיס

מה הוא הזמן הנכון לבצע הדברה? ג'וקים, נמלים, יתושים – כל כך הרבה מזיקים שונים יש באביב-קיץ הישראלי ואתם תוהים לעצמכם – איך אפשר קצת

קרא עוד »
השלבים להקמת חדר נקי

חדר נקי הוא מונח מאוד כולל ויש צורך לפשטו. החדר הנקי משמש כעזרה חשובה מאוד לעולם הרפואה, המזון, החלל, האופטיקה ועוד. ישנם שלבים להקמת החדר

קרא עוד »
דילוג לתוכן