כיצד אפשר לחסוך כסף עם הכנסה נמוכה?

מתכננים לחסוך כסף לימים גשומים, אבל איכשהו זה אף פעם לא קורה? אם אתם מרגישים שאתם לא מכניסים מספיק כסף כדי לחסוך, שבכל חודש יש הוצאות בלתי צפויות ושבסופו של דבר שום דבר לא נשאר בצד, חשוב שלא תתייאשו.

על ידי צמצום ההוצאות שלכם (ואין ספק שזה אפשרי), תוכלו ליצור חיסכון משמעותי גם עם הכנסה לא גבוהה.

צמצום הוצאות דיור

אם חלק גדול מהתקציב החודשי שלכם מיועד להחזר המשכנתא, כדאי לבדוק אפשרות של מחזור משכנתא וקבלת תנאים נוחים יותר. אפשרות נוספת, אם כי פחות נעימה, היא לעבור לדירה קטנה או זולה יותר, שתהיה כרוכה במשכנתא פחות יקרה ופחות הוצאות תחזוקה.

הוצאה משמעותית נוספת שקשורה בדיור היא על ביטוח דירה. חשוב לוודא שאתם רוכשים או מחדשים את הפוליסה הכי משתלמת, ולברר האם אתם יכולים להוזיל את הפרמיה.

אם אתם לא בעלים של דירה, אלא שוכרים, הוצאות הדיור שלכם מורכבות בעיקר (אם לא רק) משכר דירה. אם תמצאו שכירות זולה יותר, זה יעזור לכם מאוד לחסוך.

צמצום הוצאות רכב

בעלות על רכב היא עניין יקר. אתם מוציאים אלפי שקלים בשנה על ביטוח, רישוי, תחזוקה שוטפת, תיקונים בלתי צפויים ודלק.

לפני שאתם רוכשים רכב, קודם כל תוודאו שאתם יכולים להרשות אותו לעצמכם. החלטתם לקנות? אתם יכולים לחסוך על ידי התפשרות על רכב יד שנייה. לאחר מכן, תהיו סבלניים במציאת רכב אמין, עם צריכת דקל נמוכה ובמחיר נמוך יחסית. כמו כן, תערכו מחקר שוק מקיף למציאת ביטוח רכב משתלם.

צמצום הוצאות על אוכל

כמעט כולם מוציאים יותר מדי כסף על אוכל. עם כל האפשרויות שקיימות כיום, קל מאוד להתפתות לאכול כל יום בחוץ, או להזמין אוכל הביתה. 

כדי להימנע מזה ולבשל כמה שיותר בבית, מומלץ לתכנן את הארוחות ואת הקניות שלכם מראש. מעבר לזה, כאשר אתם הולכים לקניות, קחו איתכם רשימה מסודרת ואל תחרגו ממנה, אפילו אם יש פריט מפתה באזור הקופות, וגם – אל תגיעו לקניות רעבים.

צמצום הוצאות על בידור

מצטערים, אבל המנוי שלכם לנטפליקס אינו הוצאה חיונית, ובטח שלא התשלום המוגזם לחברת הכבלים. אם אתם מחפשים תחליף לפעילויות פנאי ובידור, הגיע הזמן לחסוך ולמצוא דרכים להנות בחינם או בעלות נמוכה. לדוגמה, תבקרו בספרייה המקומית שלכם, תצאו לטיול או לרכיבה על אופניים בפארק, או תקיימו ערב סרטים או משחקים בבית.

צמצום הוצאות על חשמל

באופן כללי, חשוב להקפיד על כיבוי אורות ומכשירי חשמל שאינם בשימוש, אבל זה לא מספיק.

גם כאשר אתם לא משתמשים במכשירי החשמל שלכם, הם עדיין צורכים קצת אנרגיה כל עוד הם מחוברים לחשמל. כדי לחסוך בחשבון החשמל שלכם בכל חודש, אתם יכולים לנתק מכשירים בעלי צריכה גבוהה, כאשר הם לא בשימוש. למשל: מחשבים, טלוויזיות, מטעני טלפונים, מיקרוגל, מכונת קפה וכו'. 

צמצום הוצאות על תיקונים

תמיד יש דברים שצריך להחליף או לתקן, ועלולות להיווצר עלויות שיכבידו עליכם מאוד. במקום לקרוא לאיש או אשת מקצוע בכל פעם שמשהו משתמש, אתם יכולים ללמוד כיצד לבצע פעולות פשוטות יחסית (וגם מורכבות יותר) בעצמכם.

כיום, קל למצוא סרטוני הדרכה כמעט בכל תחום, בין אם ביוטיוב או באתרים ייעודיים שקשורים בתחום. 

חודש ללא הוצאות

המלצה חמה: תתכננו לפחות חודש אחד בשנה, במהלכו לא תוציאו כסף מלבד על צרכים חיוניים. חודש כזה, יעזור לכם להבין אם ועד כמה אתם מסוגלים לחיות ללא הוצאות מסוימות, וגם יעזור לכם לחסוך סכום משמעותי בבת אחת.

הנחות, הטבות ונקודות

כדי לחסוך כסף, תשתדלו לנצל עד תום את תוכניות ההטבות אליהן אתם משתייכים. תבחרו את כרטיס האשראי הכי משתלם עבורכם, תשתמשו בהטבות ובהנחות שהוא מספק ותצברו נקודות למטרות שונות.

לסיכום

חיים עם הכנסה נמוכה לא חייבים למנוע הרגלים פיננסיים חיוניים, כמו חיסכון. לא משנה כמה מעט אתם מרוויחים, אתם תמיד יכולים לפנות מקום לחיסכון מסוים. אולי תצטרכו להתחיל בקטן, אבל משהו עדיף מכלום. 

צמצום חלק מההוצאות שלכם, עוזר לכם להגיע ליעדי ההכנסה שהצבתם לעצמכם, ומסייע לכם להיות יותר יציבים יותר מבחינה כלכלית בעתיד. 

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן