אסטרטגיות שיווק דיגיטלי: הכירו את המשפך השיווקי

לא כל מומחי השיווק בדיגיטל עובדים אותו הדבר. מומחים שונים עושים שימוש באסטרטגיות שונות כדי למקסם את הביצועים שלהם. במאמר זה נסכור את האסטרטגיות המרכזיות שהם משתמשים בשיווק דיגיטלי: Conversion rate & Marketing Funnel

נתחיל מהסוף ונאמר שאין אסטרטגיה אחת שאפשר להגיד שהיא טובה יותר מהשנייה. הבחירה של האסטרטגיה צריכה להיות בהתאם לאופי העסק המקודם והתקציב של הלקוח.

Conversion rate 

אסטרטגיית שיווק הגורסת כי כל האופטימיזציה צריכה להיעשות לפי יחס המרה ותו לא. המרה פעילות משמעותית שבוצע באתר \ בקמפיין. לדוגמה: רכישות, טפסי יצירת קשר, שיחות טלפון ועוד. מודל יחס ההמרה הוא "קשוח" ומאוד מכירתי כי הוא מכוון למטרה צרה של המרות בלבד – ללא עניין בערכים נלווים הקשורים למיתוג כמו חשיפות, מעורבות, כניסות לאתר וכו'. רוב החברות לשיווק דיגיטלי יבחרו במודל זה כי הוא פרופר מכירתי והם אוהבים להימדד על הצלחות.

איך עושים את זה בפועל? יוצרים במקביל הרבה מאוד קמפיינים / פילוחים / מודעות כשכולם מכווני המרות, ונותנים לכולם לפעול ביחד לתקופת זמן מסוימת. בתום התקופה, בודקים מי מבין הקמפיינים מניב את יחס ההמרה הטוב ביותר, ומשאירים רק אותו פועל. ניהול של מספר קמפיינים / פילוחים / מודעות עבור אותה מטרה תוך בחינה של התוצאות נקרא A/B Testing. התוצר של ה-A/B Testing (השארה של קמפיין / פילוח / מודעה אחת פעילים) הוא ייעול של מסע הפרסום. בז'אנר המקצועי זה נקרא אופטימיזציה.

Marketing Funnel


אסטרטגיית שיווק הגורסת שמיקסום ההמרות מצריך התייחסות פרסונלית ולהתאים את המסר השיווקי לפי המיקום של קהל היעד על "המשפך השיווקי". במילים אחרות: כדי להגדיל את ההמרות, צריך להתייחס גם לתהליכים מיתוגיים. משפך שיווקי הוא רעיון הגורס כי קהל היעד של העסק מחולקת לכמה קבוצות המסווגות לפי שלבי בשלות שונים. הקבוצות מחולקות על פי מידת המעורבות וההיכרות של הקהל עם המותג.

החלוקה הקלאסית של המשפך השיווקי:

  1. קהל שלא מכיר את המותג
  2. קהל שטרם יצר מעורבות
  3. קהל חם שהביע עניין

ככל שהקהל קרוב יותר לקצה השפך, כך הוא עבר תהליך עמוק יותר של היכרות עם המותג, ולכן הוא גם יהיה קהל יותר "חם". הרעיון לפי אסטרטגיה זו הוא לפלח ולהתאים את סוג הקמפיין + התוכן של הפרסום לקהל היעד על פי המיקום שלו במשפך השיווקי. 

דוגמאות:

  1. קהל שלא מכיר את המותג:
    סוג הקמפיין: הגברת המודעות למותג.
    קהל: תחומי עניין.
    קריאטיב: "הכירות את חברת XXX המספקת שירותי XXX…
  2. קהל שטרם יצר מעורבות:
    סוג הקמפיין: מעורבות / תנועה לאתר
    קהל: רימרקטינג כל מי שהיה באינטרקציה עם הפרסום הקודם
    קריאטיב: "עכשיו במבצע: כל החנות ב-25% הנחה"
  3.  קהל חם שהביע עניין:
    סוג הקמפיין: הודעות \ לידים \ המרות .
    קהל: רימרקטינג 30 ימים
    קריאטיב: "מבצע לסוף השבוע בלבד! כל האתר ב-50% הנחה…"

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן