איך מתגברים על אתגרים ניהוליים?

לקידום לתפקיד ניהולי יש לא מעט יתרונות וצדדים חיוביים, אך מנגד עלול להיות קשה ומאתגר. מנהלים יכולים להוביל את העובדים שלהם להצלחה, ולשאוב סיפוק רב מצמיחתם האישית והמקצועית, אבל לא תמיד הכל הולך חלק. כאשר אתם אחראים על עובדים ועל ביצועי החברה, באופן בלתי נמנע עליכם להתמודד עם רגעים קשים.

אילו אתגרים העסקת עובדים עשויה להציב בפניכם? ואיך אתם יכולים להתגבר עליהם ולצאת מהם מחוזקים? במאמר זה ניתן כמה טיפים שעשויים לעזור לכם מאוד.

חשוב לקיים תקשורת מועילה עם העובדים

בתור מנהלים, לפעמים נוצר דיסטנס מסוים בינכם לבין העובדים שלכם. על הפער הזה אתם צריכים לגרש, באמצעות כישורי תקשורת נכונים ויעילים. מנהלים טובים מפתחים כישורי האזנה ודיבור, שמסייעים להם להוביל את הצוות לתוצאות טובות. חוסר בתקשורת עלול לגרום למתח בקרב העובדים, לפגום במערכת היחסים שלכם איתם ובסופו של דבר, לפגוע בביצועים.

אתם צריכים להבין שכל אחד ואחת מתקשרים אחרת, ולאמת טכניקות שונות כדי להצליח לדבר עם כולם. אם תתייחסו אל העובדים כאל מקשה אחת, אתם עלולים להיתקל בחומה בצורה מול חלק מהם. אתם יכולים לערוך מבחני אישיות כדי לגלות מהן העוצמות והחולשות של העובדים, וכך להבין כיצד לתקשר עם כל אחד ואחת. 

אל תתעלמו מביצועים חלשים

הרבה פעמים, התפקיד שלכם נמדד ביחס לתוצאות הסופיות ולשורה התחתונה. אם הצוות שלכם לא עומד בסטנדרטים הכי גבוהים, אתם פוגמים בסיכויי הארגון להתחרות. 

לכן, חשוב לזהות ביצועים חלשים במהירות ולפתור בעיות. עליכם להיות זהירים, על מנת למצוא את האיזון בין תוצאות לבין התנהלות בריאה מול העובדים. אם תנקטו מיד בגישה של נזיפה, ייתכן שתאבדו את אמון העובדים הבעייתיים והסובבים אותם.

שימו לב: מומלץ לקבוע לעובדים יעדים ברורים, כדי שיהיה לכולם ברור מתי הם לא עומדים בציפיות. תהיו ברורים לגבי המטרות והתוצאות הרצויות, וכך תזהו בעיות מוקדם ותוכלו להציע פידבק בונה, בשביל למנוע ביצועים חלשים בהמשך. אם זה לא עוזר ואתם עדיין לא מרוצים, זה הזמן להיות קשוחים, לנזוף או גרוע מכך – לפטר.

איך מפטרים בצורה מכבדת?

זה מוביל אותנו לאתגר הבא, אולי הקשה ביותר איתו מנהלים צריכים להתמודד. אף פעם לא נעים לבשר לעובדים כי הם איבדו את המשרה שלהם, אבל למרבה הצער לפעמים זה בלתי נמנע. אין דרך נכונה אחת לעשות את זה באופן מכבד, וגם אם אתם מנוסים בפיטורי עובדים, עדיין סביר להניח שאתם מרגישים עם זה לא בנוח.

חשוב לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת משאבי אנוש בתהליכי פיטורין, כדי לוודא שכולם משדרים על אותו גל. כמו כן, עליכם להכיר היטב את נהלי ומדיניות החברה, כדי לזהות מקרים בהם עובדים חוצים קווים אדומים ומוכרחים לעזוב. המטרה היא להימנע מקונפליקטים ורגשות שליליים, אבל יש דברים מהם לא ניתן להתעלם.

בחירת העובדים הנכונים

מפיטורים לצד השני של המשוואה – גיוס. יש הרבה מאוד מועמדים שעשויים להתאים, מבחינת הניסיון, הכישורים והיכולת שלהם לבצע את התפקיד בצורה טובה. עליכם לזהות מתוכם, את אלה שגם יתאימו לצוות שלכם ולשאר העובדים. 

מנהלים טובים צריכים לזהות לא רק כישורים מתאימים, אלא התאמה לתרבות הארגונים ולערכי החברה. העובדים הטובים ביותר יצליחו להשתלב בשני הרבדים. אף פעם אל תבחרו עובדים על סמך תחושת בטן. תנסו להבין במהלך שלב הראיונות, כיצד המועמדים מגיבים לתרחישים שונים ואיך הם מתנהלים בתור עובדים.

ניהול קונפליקטים בתוך הצוות

בעולם מושלם, כל העובדים בצוות שלכם תמיד עובדים בהרמוניה מושלמת. הם משתפים פעולה, מרגישים בנוח זה עם זו והעבודה המשותפת מבליטה את היצירתיות והתועלת שלהם. לצערנו, זהו חלום שבדרך כלל לא מתגשם, בטח לא לאורך זמן. כאשר יש קונפליקטים בין עובדים, כל הצוות יכול להיות מושפע מכך לרעה.

ויכוחים משפיעים על תפוקה ומורל, ואפילו עלולים לגרום לעובדים טובים לעזוב את החברה. אתם צריכים לקטוע תרחישים כאלה עוד לפני שהם נוצרים, ובטח לפני שהם הופכים לבעיה גדולה שכבר לא ניתן יהיה לפתור.

כאשר נוצרים קונפליקטים, חשוב מאוד שתבינו את הנושא לפני שתנקטו בפעולה כלשהי. יש ויכוחים מקצועיים בריאים, שמובילים לחשיבה מחוץ לקופסה ולגיבוש פתרונות מקוריים, אז חשוב לזהות גם מצבים בהם אין צורך שתגיבו בכלל.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן