איך לשדרג את מהירות האופניים החשמליים שלכם?

מה שקובע את מהירות האופניים החשמליים הוא העוצמה החשמלית שלהם. עוצמה זו נקבעת ע"פ סוללת האופניים המאפשרת רמות שונות של אנרגיה חשמלית בהתאם לרמות הוולט והאמפר שלה. במאמר שלפניכם תלמדו על המושגים וולט ואמפר, ועל חשיבותם בקביעת מהירות האופניים שלכם.

איך עובדת מערכת ההפעלה של אופניים 

מערכת ההפעלה החשמלית שכל אופניים חשמליים מצוידים בה, כוללת מס' רכיבים: מנוע, ידית תאוצה, בקר כוח, סוללה ומטען. 

המנוע מופעל בהתאם למהירות הדיווש שאותה מזהים החיישנים, המצויים בבקר הכוח. ככל שמהירות הדיווש קטנה יותר, המנוע יופעל בעוצמה גבוהה יותר. עוצמת ההפעלה של המנוע מתבטאת בכמות האנרגיה שהוא צורך. אנרגיה זו מצויה בסוללה. 

סוללה של אופניים חשמליים

סוללה מורכבת מתאים שמסודרים בטורים. בכל תא קוטב חיובי וקוטב שלילי, והטורים מסודרים כך שקוטב חיובי של תא 1 צמוד לקוטב שלילי של תא 2.

מה זה וולט? 

וולט היא יחידת מידה המציינת רמת מתח חשמלי. המתח הוא הפער בין הפוטנציאלים החשמליים, לכן, ברור שככל שישנם תאים רבים יותר בכל טור, סך המתח גבוה יותר. נניח, סוללה בעלת 36 וולט תספק רמת מתח חשמלי נמוכה יותר מסוללה בעלת 48 וולט. 

למה זה משמעותי למהירות האופניים שלנו?

רמת הוולט בסוללה קובעת את רמת המהירות של האופניים החשמליים שלנו! סוללה לאופניים חשמליים בעוצמת וולט גבוהה יותר מספקת לנו חווית נסיעה מהירה יותר. 

Hipster businessman commuter setting up electric bicycle when traveling home from work in city.

רגע, אז מה זה וואט?

וואט – מילה דומה  שעלולה לבלבל אותנו… אז הנה הסבר:

וואט היא יחידת  מידה המציינת הספק חשמלי. וואט הוא תוצאת המכפלה של וולט X אמפר.

ואמפר מהו?

אמפר מציין את עוצמת הזרם החשמלי. באופניים חשמליים האמפר יוצא מבקר הכוח אל עבר המנוע, כשעוצמתו משתנה בהתאם למהירות הדיווש שמזהים החיישנים. אך מהי העוצמה המקסימלית האפשרית של המנוע? רמת אמפר גבוהה יותר מספקת עוצמה חשמלית גבוהה יותר. העוצמה הזו מורגשת ביכולת של אופניים חשמליים לדהור בעליות, או להעיף אתכם כשאתם בקושי מתאמצים.

סוללה – זו השאלה הגדולה 

נשים לב – סוללה בעלת רמת וולט ורמת אמפר גבוהה, מספקת יותר וואט = הספק חשמלי. כלומר, היא מאפשרת קילומטראז' רב יותר לכל טעינה, כמו גם נסיעה מהירה ואוטומטית יותר. 

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

דילוג לתוכן