אוכל לחיות – מה מתאים ומה פחות?

אוכל לחיות מחמד

כשאנחנו מחזיקים חיות מחמד יש הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם כשמגדלים אותם, לראות שהם מרגישים טוב, לא רעבים, לא צמאים, ממש כמו בן משפחה נוסף. אנחנו גם נאלצים לבקר מפעם לפעם בחנות חיות ולחפש עבורם את המוצרים המתאימים כך שיהיה להם טוב איתנו יחד בבית. לא פעם עלינו גם למצוא סוג אוכל לחיות שיוכל להיות להם טעים, בריא ובעיקר מזין, כך שיגדלו בדיוק כמו שהם אמורים.   

בחנות אוכל לחיות יש מגוון מאוד רחב של סוגי האוכל, ועלינו לשים לב מה אנחנו מעוניינים לקנות. ניתן תמיד להתייעץ עם הווטרינר טרם הקנייה או בעל החנות שיכול להמליץ לנו על סוגי אוכל מסוימים שהוא יודע שהם מזינים ובריאים לחיית המחמד שלנו. 

סוגי האוכל בחנות לחיות מחמד מתחלק לכמה סוגים עיקריים לפי סוג החיה. המגוון הרחב של אוכל לחיות קיים לכלבים מאחר וזוהי חיית המחמד הנפוצה ביותר. סוג אוכל נוסף קיים לחתולים, ולאחר מכן נמצאים עוד סוגי האוכל לבעלי החיים במגוון מעט קטן יותר לחיות פחות נפוצים אך מקסימים, כגון, מכרסמים מכל הסוגים, תוכים ודגים.

דגשים עבור אוכל לחיות

בעת בחירת סוג אוכל לחיות יש לשים לב עבור כל אחת מה מיועד לה ומה פחות. לכלב למשל יש סוגים משתנים בהתאם מגזע לגזע וכן לפי הגיל. יש סוגי מזונות לכלבים שמותאמים יותר לגזעים מסוימים ולגילאים מסוימים. לא כל אוכל כלשהו לכלב יכול להתאים לחברו. יש כלבים שיצטרכו אוכל עם דגש מסוים לוויטמינים כלשהם שחסרים לו ונמצאים באוכל מאוד ספציפי. 

מהרגע בו אנחנו נחזיק כלב רצוי לוודא עם וטרינר את סוג האוכל שמתאים לו ולהיות במעקב אחר התזונה שלו, ולהחליף במידת הצורך את סוג החברה של האוכל או סוג האוכל עצמו (כמו מאוכל לגורים לאוכל לכלבים בוגרים יותר). כמו כן, רצוי לשים לב לגבי חטיפים, שכן זה אולי אוכל אך לא בהכרח מכיל את כל הרכיבים החיוניים לכלב. מומלץ מאוד להשאיר את זה כפינוק בלבד לגלב במידה והתנהג בהתאם לבקשתנו.  

במקרה שמדובר בחתולים רצוי להדגיש כי גם כאן ישנם מגוון סוגי אוכל וחברות רבות שמייצרות אוכל לחתולים. מומלץ מאוד להיות במעקב לגבי סוג האוכל שהחתול צורך עם וטרינר מדי פעם, ולא להחליף לו בלי בקרה את סוג האוכל שנקבע.

עבור מכרסמים, תוכים או דגים יש אוכל יותר ספציפי לכל אחד מהם. המגוון שלהם יותר קטן אך הם פחות "בררנים" כמו כלבים וחתולים לסוג האוכל שלהם, וניתן למצוא בכל חנות חיות אוכל שיתאים להם. 

אילו מאכלים לעולם לא נוכל להביא לחיית המחמד שלנו?

הרבה פעמים נרצה לצ'פר את חיית המחמד אולם פרט לחטיפים עלינו לשים לב למאכלים שלעולם הם לא יוכלו לגעת. לכלבים וחתולים אסור לאכול בשום אופן לאכול שוקולד, בצל, שום, ברוקולי, כרובית, אפרסק, ענבים, פטריות ומאכלים מטוגנים ומתובלים. אכילת אחד מהדברים הללו עלול לגרום להם לבעיות עיכול והקאות.

לתוכים ולמכרסמים כמו אוגרים, ארנבים, שרקנים ושפנים אסור יהיה לאכול שום, שוקולד, אגוזים, בצל, תפוחי אדמה וכל מוצרי החלב. אכילת אחד מהדברים הללו תגרום להם לבעיות עיכול ואפילו למוות.

כשמדובר בדגים חשוב לציין כי פרט לאוכל שלהם אסור להם לאכול כמעט כלום. לדגים גדולים ניתן במקרים מסוימים להביא תולעים קטנות, אבל כל סוג אחר של אוכל פרט למה שקינו עבורם הוא אסור בתכלית האיסור.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

ככה תמצאו בעצמכם חנות חיות מומלצת בחולון

כמו בכל עיר אחרת בארץ, גם כשמדובר בחולון יש לא מעט חנויות חיות המציעות שירותי מכירה של מוצרי מזון ושאר מוצרים לבעלי חיים.  אמנם מבחר גדול הוא דווקא דבר טוב עבור איכות השירותים שהצרכן נהנה מהם, אבל לפעמים הוא יכול להקשות עלינו, במיוחד בתור בעלי חיות מחמד שמנסים לתת לחברים החמודים שלהם את הטוב ביותר – הרי איך נוכל לדעת מה הבחירה הנכונה מתוך כל-כך הרבה אפשרויות שונות? ובכן, אין לכם ממה לדאוג.  בכתבה זו, נעשה לכם סדר בכל הבלאגן, ונסביר לכם איך תוכלו לבחור בעצמכם חנות חיות מומלצת בחולון. 

קרא עוד »
כלובים לאילוף כלבים

כלובים לאילוף כלבים הם נושא לדיון, סקרנות, ולעתים קרובות גם מעוררים מחלוקת בין בעלי חיות מחמד, אבל בעיקר ממלאים תפקיד משמעותי בתהליך אילוף הכלב. מבנים

קרא עוד »
דילוג לתוכן